Заступниця міського голови, кандидат економічних наук Ольга Боровська та начальниця управління освіти Аліна Твердохліб взяли участь у діалозі з представниками Міністерства освіти і науки України з питань реформи профільної середньої освіти.

Громадське обговорення за участю Міністра освіти і науки України Оксена Лісового та заступниці міністра освіти і науки України Надії Кузьмичової відбулось у місті Вінниці на базі торговельно-економічного університету.

Оксен Лісовий зауважив, що реформа старшої школи важлива, адже вона стане кроком до сучасного майбутнього і попри війну уряд продовжує інвестувати в освіту, на стільки багато на скільки це можливо. У межах реформи з 1 вересня 2027 року передбачається створення академічних ліцеїв, які зможуть забезпечити вибір профілів і предметів.

«Сьогодні в Україні тривають обговорення про найскладніший етап реформи, а саме про старшу профільну школу, – сказав посадовець, – українцям потрібна освіта, яка підготує їх до життя в країні майбутнього, в країні, за яку ми сьогодні боремось».

Директор Департаменту гуманітарної політики обласної державної адміністрації Володимир Буняк розповів про формування мережі закладів профільної освіти та перспективи її впровадження у Вінницькій області.

Заступниця міського голови Ольга Боровська розповіла, що Жмеринська громада ще у 2018 виконала рекомендації Міністерства освіти і науки щодо створення академічного ліцею для старшокласників.

Очільниця освітньої галузі Аліна Твердохліб у 2018 році представила на сесії міської ради проєкт рішення про створення академічного ліцею і Статут закладу, рішення було одноголосно підтримане депутатами. Також виготовлено проектно-кошторисну документацію на ремонт будівлі, що дає змогу залучати додаткові інвестиції.

Жмеринська громада одна з перших виконала рекомендації МОН України

На жаль, коронавірус та повномасштабне вторгнення зупинили процеси реформування профільної середньої освіти в Україні, але Світовий банк готовий надавати кошти для створення академічних ліцеїв у громадах України. І першими такі можливості отримають ті громади, які виконали всі вимоги реформи.

Що ж передбачає академічний ліцей для старшокласників?

  1. Можливість обирати 8 предметів, які потрібні для майбутньої професії, а не 18–20 предметів, як це відбувається сьогодні. Усі предмети знати на високому рівні неможливо. Учні починають недоброчесно підходити до навчання, тому профільні ліцеї допоможуть краще підготуватись до екзаменів без репетиторів.
  2. Фаховість педагогів, які будуть давати учням поглиблений рівень знань з обраних ними предметів. Такі педагоги матимуть надбавки, оскільки й підготовка, і вимоги будуть набагато складніші.
  3. Сучасний освітній простір із якісним обладнанням, лабораторіями для досліджень, практичних і наукових робіт, STEM-освіти, мультимедійними дошками, лінгафонними кабінетами для вивчення іноземної мови, математичними класами, новими спортивними майданчиками, тощо.
  4. Нова культура школи, яка відповідає НУШ. Головне – забезпечити здобуття якісної освіти й не дозволяти дітям втрачати можливості для розвитку своїх здібностей і талантів.

Такий академічний ліцей у Жмеринці планують створити на базі колишньої школи-інтернат. Віримо, що проєкт Жмеринської громади увійде до переліку, які отримають інвестиції на втілення профільної освіти старшокласників.

Нагадаємо, що у цьому році сім Жмеринських ліцеїв увійшли у топ-50 кращих шкіл Вінницької області.