Заступниця міського голови, кандидат економічних наук Ольга Боровська та начальниця управління освіти Аліна Твердохліб взяли участь у діалозі з представниками Міністерства освіти і науки України з питань реформи профільної середньої освіти.
Громадське обговорення за участю Міністра освіти і науки України Оксена Лісового та заступниці міністра освіти і науки України Надії Кузьмичової відбулось у місті Вінниці на базі торговельно-економічного університету.
Оксен Лісовий зауважив, що реформа старшої школи важлива, адже вона стане кроком до сучасного майбутнього і попри війну уряд продовжує інвестувати в освіту, на стільки багато на скільки це можливо. У межах реформи з 1 вересня 2027 року передбачається створення академічних ліцеїв, які зможуть забезпечити вибір профілів і предметів.
«Сьогодні в Україні тривають обговорення про найскладніший етап реформи, а саме про старшу профільну школу, – сказав посадовець, – українцям потрібна освіта, яка підготує їх до життя в країні майбутнього, в країні, за яку ми сьогодні боремось».
Директор Департаменту гуманітарної політики обласної державної адміністрації Володимир Буняк розповів про формування мережі закладів профільної освіти та перспективи її впровадження у Вінницькій області.
Заступниця міського голови Ольга Боровська розповіла, що Жмеринська громада ще у 2018 виконала рекомендації Міністерства освіти і науки щодо створення академічного ліцею для старшокласників.
Очільниця освітньої галузі Аліна Твердохліб у 2018 році представила на сесії міської ради проєкт рішення про створення академічного ліцею і Статут закладу, рішення було одноголосно підтримане депутатами. Також виготовлено проектно-кошторисну документацію на ремонт будівлі, що дає змогу залучати додаткові інвестиції.
Жмеринська громада одна з перших виконала рекомендації МОН України
На жаль, коронавірус та повномасштабне вторгнення зупинили процеси реформування профільної середньої освіти в Україні, але Світовий банк готовий надавати кошти для створення академічних ліцеїв у громадах України. І першими такі можливості отримають ті громади, які виконали всі вимоги реформи.
Що ж передбачає академічний ліцей для старшокласників?
- Можливість обирати 8 предметів, які потрібні для майбутньої професії, а не 18–20 предметів, як це відбувається сьогодні. Усі предмети знати на високому рівні неможливо. Учні починають недоброчесно підходити до навчання, тому профільні ліцеї допоможуть краще підготуватись до екзаменів без репетиторів.
- Фаховість педагогів, які будуть давати учням поглиблений рівень знань з обраних ними предметів. Такі педагоги матимуть надбавки, оскільки й підготовка, і вимоги будуть набагато складніші.
- Сучасний освітній простір із якісним обладнанням, лабораторіями для досліджень, практичних і наукових робіт, STEM-освіти, мультимедійними дошками, лінгафонними кабінетами для вивчення іноземної мови, математичними класами, новими спортивними майданчиками, тощо.
- Нова культура школи, яка відповідає НУШ. Головне – забезпечити здобуття якісної освіти й не дозволяти дітям втрачати можливості для розвитку своїх здібностей і талантів.
Такий академічний ліцей у Жмеринці планують створити на базі колишньої школи-інтернат. Віримо, що проєкт Жмеринської громади увійде до переліку, які отримають інвестиції на втілення профільної освіти старшокласників.