Якщо колись слово колегія асоціювалося в освітян зі словами довгі та рутинні розмови в залі, сьогодні ж це нагадує справжній інтерактив із обміном досвіду, презентацією кращих практик та методик, цікавими майстер-класами, проходженням тестування за допомогою гаджетів та спілкуванням про важливі речі, які допомагають у роботі з сучасними дітьми.

11 лютого у Жмеринці відбулася розширена колегія управління освіти Жмеринської міської ради за участю директорів шкіл і дитячих садочків Жмеринки та приєднаних громад міської територіальної громади.

Із презентацією важливих акцентів діяльності в галузі освіти Жмеринської міської територіальної громади, запровадженням сучасних технологій, створенням доступного освітнього простору для усіх категорій дітей та забезпеченням системи НАССР, що має на меті безпечне та корисне харчування в освітніх закладах, – про все це йшлося під час теоретичного і практичного тематичних блоків.

Інклюзивно-ресурсний центр охоплює ще більше дітей та відкриває нові можливості

З самого ранку керівники шкіл приєднаних громад мали можливість ознайомитися із роботою Інклюзивно-ресурсного центру, який безкоштовно надає кваліфіковані послуги для дітей з різними видами нозології від 2 до 18-ти років.

Колектив логопедів, вчителів-реабілітологів, практичних психологів та чолі із директором Ларисою Рубанською продемонстрували сучасне обладнання та інноваційні методики, з якими фахівці працюють в кабінеті лікувальної фізкультури, кімнаті для логопедичних та корекційних занять, куточках для ігор, навчання та розвитку. Щороку понад 500 дітей Жмеринки та Жмеринського району отримують послуги фахівців ІРЦ.

Для зручності підопічних та пересування фахівців Інклюзивно-ресурсного центру по території усієї Жмеринської громади управління освіти залучило кошти з державного бюджету на придбання спеціалізованого автомобіля. Авто дає можливість перевозити осіб з інвалідністю, а також проводити прийом безпосередньо в обладнаній переїзній кімнаті.

Підсумки року в освіті та пріоритети на майбутнє

Надалі колегія продовжилася в опорному закладі загальної середньої освіти №5. Із дотриманням карантинних вимог освітяни через QR-код завантажували на телефони та планшети порядок денний і проект рішення колегії.

У своєму виступі начальник управління освіти Аліна Твердохліб доповіла про підсумки діяльності управління за 2020 рік та визначила ключові пріоритети на рік наступний.

Аліна Петрівна подякувала педагогам за наполегливу працю, високі результати та перемоги учнів у конкурсах та олімпіадах. Розповіла про асигнування на галузь освіти, автономію освітніх закладів з 1 січня 2021 року, а також залучення коштів на розвиток освітньої галузі з додаткових джерел – державного, обласного бюджету, конкурсів та грантів.

Усі учасники колегії мали змогу пройти онлайн анкетування з питань забезпечення інклюзивного навчання у закладах освіти, ознайомитися із аспектами Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки. Спікером з питань забезпечення інклюзивної освіти як важливої складової Нової Української школи стала заступник начальника управління освіти Тетяна Кісілюк.

Серед ключових досягнень у цьому напрямку Тетяна Федорівна назвала відкриття у Жмеринці Інклюзивно-ресурсного центру, асигнування для надання підтримки особам з особливими освітніми потребами, придбання спеціалізованого автомобіля, відкриття 3-х ресурсних кімнат у школах та 2-х – у дошкільних навчальних закладах, придбання сучасних методик для діагностики, перемога школи №5 у 17-му обласному конкурсі розвитку громад «Ресурсна кімната – запорука успішної соціалізації дитини».

Серед проблемних питань, над якими ще варто працювати: архітектурна доступність закладів освіти, кадрове забезпечення та запобігання булінгу, співпраця вчителя та асистента, труднощі в практичній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.

ІРЦ – як перший та успішний крок в інклюзивній освіті

LSD-панель із медіатекою працює як екран мобільного телефону – від звичайного дотику, а Smart-підлога – від рухів руками та ногами

Надалі кожен із учасників колегії мав змогу практично побачити функціональні можливості ресурсної кімнати, яку обладнали у школі №5.

Цей проект вдалося реалізувати завдяки перемозі закладу та автора проекту, директора школи Юлії Когут в 17-му обласному конкурсі розвитку територіальних громад.

Усе сприяє соціалізації дітей з особливими освітніми потребами та психологічному розвантаженню

За кошти обласного та міського бюджетів у школі відкрили затишну ресурсну кімнату із сучасним методичним забезпеченням та тренажерами. Кімната поділена на зону для навчання, ігор, розвитку та пізнання. Сухий басейн, м’які пересувні пуфи та набори для творчості, пізнання і досліджень, а також інтерактивна пісочниця із можливістю пізнання будови Землі – усе сприяє соціалізації дітей з особливими освітніми потребами серед однолітків.

Інтерактивна пісочниця допомагає не лише розслабитися, а й вивчати геодезію – форми і розміри Землі та зображення земної поверхні

Начальник управління освіти Аліна Твердохліб розповіла, що ідею такою ресурсної кімнати почерпнули під час візиту до столичних шкіл, де для дітей з особливими потребами та корекційних педагогів створений спеціальний простір для адаптації психологічного та фізичного здоров’я дітей, що дозволяє емоційно розвантажити дитину, зняти нервове збудження, знизити рівень тривожності та активізувати мозкову діяльність.

Доступний та сучасний освітній простір для кожної дитини

Близько ста різноманітних ігор та цікавих логічних задач і завдань містить у собі «розумна» Smart-підлога, LSD-панель із медіатекою. Навіть дітки на інвалідних візках можуть зіграти у футбол, теніс приготувати піцу чи зіграти у конкурс на знання планет – усе це можна зробити за допомогою поруху рук.

Система безпечного технологічного зберігання продуктів та приготування страв

Заключним етапом колегії стала практична лекція про впровадження сучасної системи НАССР (ХАССП – Hazard Analysis and Critical Control Point­). Головний інспектор управління освіти Людмила Щурик розповіла про стандарти системи, якої вимагає Міністерство освіти і науки.

Серед передумов та основних вимог системи: належне планування виробничих та побутових приміщень для уникнення забруднення продуктів, вимоги до стандартів ремонтних робіт, технічного обслуговування обладнання, а також заходи щодо захисту харчових продуктів від забруднення та сторонніх домішок.

Дотримання усіх вимог та контролю на всіх етапах: від постачальника – до подачі продуктів у страві на тарілці для дитини

Учасники колегії мали змогу побачити вимоги до стандартів стану приміщень у харчоблоці їдальні освітнього закладу №5. Планування, вентиляція приміщень, освітлення, газопостачання, окремі столи, холодильні камери, умивальники та ванни для зберігання, обробки та переробки харчових продуктів.

Чистота поверхонь (процедури прибирання, миття і дезінфекції виробничих, допоміжних та побутових приміщень). Правильне зберігання кухонного обладнання та посуду. Кухонне обладнання та посуд, що контактують із харчовими продуктами

Спікер наголосила на важливості дотримання усіх вимог та контролю за технологічними процесами на всіх етапах: від отримання від постачальника – до подачі продуктів у страві на тарілці для дитини.

Страви за рецептами Євгена Клопотенка – смачні, корисні та особливі у подачі, а найголовніше – діти самі обирають, що їм сьогодні до смаку

Цього дня освітяни із приєднаних громад мали змогу ознайомитися із стравами, які готують для дітей у всіх школах міста Жмеринки за рецептами Євгена Клопотенка – відомого кулінарного експерта, який видав збірних здорової та корисної їжі для дітей.

Заступник міського голови Ольга Боровська детально ознайомила усіх запрошених гостей із новою системою харчування дітей у школах, яка успішно працює вже 2 роки поспіль.

Найголовніше у процесі харчування є те, що діти самостійно мають можливість обирати страви до смаку. А перед своїм вибором вони, як у справжніх ресторанах, знайомляться із меню та рецептурою на спеціальних дошках та інтерактивних карках.

Саме так, інтерактивно та в ногу з часом, жмеринські педагоги ламають стереотипи та впевнено крокують до нових успіхів, забезпечуючи усі важливі складові освітнього процесу.

Хвилинка релаксу

Цього ж дня замість фізкультхвилинки на засіданні колегії усі присутні мали змогу переглянути гумористичний фільм про освіту в рідному місті очима гуртка «Інший погляд» Центру позашкільної роботи.

Фото –  Zhgazeta