Дистанційне навчання – індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини. Процес відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.
Дистанційна форма навчання – форма організації навчального процесу у закладах освіти (ВНЗ, ЗПО, ПТНЗ, ЗНЗ), яка забезпечує реалізацію дистанційного навчання, передбачає можливість отримання випускниками документів державного зразка про відповідний освітній або освітньо-кваліфікаційний рівень; слухачами – свідоцтва про підвищення кваліфікації.
Суб’єктами дистанційного навчання є особи, які навчаються (учень, вихованець, студент, слухач), та особи, які забезпечують навчальний процес за дистанційною формою навчання (педагогічні та науково-педагогічні працівники, методисти тощо).
Технології дистанційного навчання – комплекс освітніх технологій, включаючи психолого-педагогічні та інформаційно-комунікаційні, що надають можливість реалізувати процес дистанційного навчання у навчальних закладах та наукових установах і можуть використовуватись ЗО при проведенні занять через мережу Інтернет під час карантину; вивченні додаткових (факультативних) предметів; навчанні учнів під час хвороби тощо.
Освітній процес за дистанційною формою навчання здійснюється у таких формах: самостійна робота; навчальні заняття; практична підготовка.
Основними видами навчальних занять за дистанційною формою навчання є: лекція, семінар, практичні заняття, лабораторні заняття, консультації та інші, які проводяться дистанційно у синхронному* або асинхронному* режимі відповідно до навчального плану.
В академії дистанційне навчання (очно-дистанційне) організовано відповідно до Положення про дистанційне навчання (наказ МОН від 25.04.2013 № 466 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання»), зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 квітня 2013 р. за № 703/23235) в синхронному та асинхронному режимах, а також супроводу освітнього процесу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засобів інформаційно-комунікаційного зв’язку, у тому числі Інтернету.
*Асинхронний режим − взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому електронну пошту, форум, соціальні мережі тощо.
*Синхронний режим – взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої всі учасники одночасно перебувають у веб-середовищі дистанційного навчання (чат, аудіо-, відеоконференції, вебінар, соціальні мережі тощо).
На сайті КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» http://academia.vinnica.ua представлено розділ «Дистанційне навчання», в якому оновлено інформаціющодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників в умовах карантину й відповідно структуровано:
- Нормативно-правове забезпечення
- Реєстрація
- Слухачам очно-дистанційних курсів
- Слухачам в умовах карантину
- Студентам в умовах карантину
- Перелік виданих документів

Ознайомтеся з коментарем щодо змісту окремих структурних компонентів, які розкриють особливості організації дистанційного навчання, а також допоможуть ефективно і в зручній формі опанувати зміст навчальної програми.
Нормативно-правове забезпечення

Розміщено матеріали:
Нормативно-правове забезпечення
1. Наказ Департаменту освіти і науки ОДА №127 від 12.03.2020 «Про призупинення освітнього процесу в закладах освіти області».
2. Наказ ректора КВНЗ «ВАНО» № 19 від 12.03.2020 «Про організацію освітнього процесу в умовах карантину»
3. Наказ ректора КВНЗ «ВАНО» № 21 від 17.03.2020 «Про організаційні заходи для запобігання поширенню коронавірусу COVID-19»
4. Наказ ректора КВНЗ «ВАНО» № 19 від 25.03.2020 «На виконання рішення Кабінету Міністрів України»
5. Організаційні та навчально-методичні заходи щодо організації освітнього процесу в умовах карантину із використанням дистанційних технологій навчання та запровадження дистанційного режиму роботи працівників.
6. Лист про призупинення освітнього процесу від 13.03.20.
7. Лист про підвищення кваліфікації в умовах карантину від 25.03.20.
8. Уніфікована індивідуальна освітня програма підвищення кваліфікації слухачів очних курсів в умовах карантину.
9. Інструктивно-методичні рекомендації підвищення кваліфікації педагогічних працівників в умовах карантину.
10. Методичні рекомендації закладам загальної середньої освіти щодо організації дистанційної підтримки освітнього процесу в умовах карантину
ОСВІТНІ ПРОГРАМИ
ПЛАН-ГРАФІКИ
підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти області з 16 березня 2020 року по 03 квітня 2020 року
підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти області з 04 березня 2020 року по 24 квітня 2020 року
Онлайн реєстрація слухачів є обов’язковою!

Алгоритм дій слухача:
- Відкрити стрічку «Реєстрація»
- З переліку «Категорія слухачів» вибрати потрібну категорію
- Заповнити реєстраційну форму
- Натиснути «Надіслати»
Слухачам очно-дистанційних курсів в умовах карантину
Слухачам, які проходять курси згідно графіка за очно-дистанційною формою навчанняпотрібно опрацювати матеріали дистанційного (ІІ) етапу відповідно до навчально-тематичного плану курсів.

Зайшовши на сторінку із переліком очно-дистанційних курсів, слухачі можуть побачити перелік таких курсів та посилання на вебінар викладача, дату і час проведення вебінара. У кожній категорії курсів буде надано ключ для приєднання до Класу для навчання.

Щодо очних етапів (І та ІІІ) буде повідомлено додатково. Консультативну допомогу можна отримати в керівника курсів (ПІБ та контакти якого зазначено план-графіку в розділі «Нормативно-правове забезпечення») чи осіб, контакти яких надані в листі.
Слухачам очних курсів в умовах карантину
Слухачам очних курсів в умовах карантину пропонуємо пройти навчання за уніфікованою індивідуальною освітньою програмою підвищення кваліфікації, що додається.
Алгоритм дій слухача:
- Відкрити стрічку «Реєстрація»
- З переліку «Категорія слухачів» вибрати потрібну категорію.
- Заповнити реєстраційну форму
- Натиснути «Надіслати»
- Скачати з розділу «Нормативно-правове забезпечення»або скопіювати з даного додатку уніфіковану індивідуальну освітню програма підвищення кваліфікації (4 сторінки)
- Ознайомитися зі змістом, заповнити на сторінці 1позначені поля*
- Заповнити всю програму можна після опрацювання модулів.
- Скласти Навчально-тематичний план (3 сторінка). Зайти за посиланням

- З таблиці вибрати теми до модулів (не менше 30 год.). Консультативна підтримка щодо вибору: керівник, куратор, навчальний відділ.

- Записати їх у свій навчально-тематичний план (3 сторінка): можна після того, як опрацює тематику навчальних занять. Окремі модулі можуть залишатися не заповненими.

- Щоб опрацювати навчальний матеріал потрібно: скачати презентацію з кометарем і переглядати її не в режимі «Показ слайдів». Опрацювати зміст слайду і коментар до нього.

- Виконати тестові і практичні завдання та надіслати викладачеві. Завдання можуть бути подані окремо за посиланнями або ж означенні в кінці презентації.


- Звіт (4 сторінка): слухач пише в довільній формі після опрацювання обраних модулів (не менше 30 год.). Інформує щодо ефективності запропонованої форми навчання з використанням дистанційних, інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі. Висловлює побажання, пропозиції тощо. В останньому абзаці означає завдання щодо подальшого саморозвитку.
- Заповнений документ (1-4 сторінки): слухач може надіслати в PDF форматі на адресу академії: bil@mail3.nest.vn.ua під назвою «Індивідуальна програма ПІБ» із коментарем «Прошу зареєструвати» або роздрукувати і подати до канцелярії академії.
- Консультативна підтримка: керівник, куратор, навчальний відділ.
Педагогічні працівники самостійно обирають конкретні форми, види, напрямки підвищення кваліфікації за змістом модулів, відображених у навчально-тематичному плані підвищення кваліфікації.
Обрати зміст потрібно за посиланням на сайті академії. Пропонуємо різні варіанти: тільки онлайн презентації; онлайн презентації і вебінари чи очні форми навчання (після карантину)
Додаток 1. Ідивідуальна програма підвищення кваліфікації з пролонгованою дистанційною формою навчання
Додаток 2. Інструктивно-методичні рекомендації щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників в умовах карантину