Освітні заклади у Жмеринці отримали кадрову та фінансову автономію, школи і дитячі садочки стали окремими юридичними особами, які отримали більше самостійних повноважень та можливостей.

Перехід на нову модель став можливим завдяки Закону України «Про повну загальну середню освіту».

Під час засідання сесії міської ради закладам надали незалежність та відповідальність у прийнятті рішень щодо освітніх, організаційних, фінансових, кадрових та інших питань діяльності в рамках чинного законодавства.

Начальник управління освіти Жмеринської міської ради Аліна Твердохліб

Сьогодення вимагає від директорів шкіл і дитячих садочків бути справжніми менеджерами, які зможуть самостійно підбирати професійні кадри, отримувати фінансову субвенцію від держави на зарплати та енергоносії, залучати додаткові інвестиції через гранти на розвиток закладів, а також самостійно вести господарську діяльність.

Начальник управління освіти Аліна Твердохліб під час наради з керівниками освітніх закладів акцентувала, що здійснювати реформи непросто, але вони дають позитивні та ефективні результати:

«Ми можемо читати новини і бачити, як у Жмеринці вже два роки діти харчуються за новими корисними рецептами, і діти отримали можливості обирати справи самостійно. Ми теж до цього дійшли не за один день, але сьогодні нас ставлять у приклад для інших шкіл області та столиці. Так само ми боялися започатковувати електронні щоденники та журнали, хоча згодом побачили, їхні переваги – програма може автоматично визначати підсумковий бал дитини, зводити коефіцієнти та рахувати проценти. Сьогодні ми перейшли на програму міжнародного зразка IS Pro. Я розумію, що все нове сприймається не одразу, але переконана, що усім нам вдасться подолати і цей шлях та пишатися своїм професійним зростанням та ефективністю роботи».

Грандіозний переворот очікував і фінансистів централізованої бухгалтерії управління освіти міської ради. Бухгалтерам довелося освоїти програму міжнародного разка IS Pro, яка має ряд переваг для автоматизації ведення бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

Головний бухгалтер управління освіти Людмила Миронюк

Раніше вручну записували усі дані та цифри, самостійно рахували кошториси та залишки, на що витрачалося багато часу. Нова модульна програма не лише формує електронні платежі, а й надає змогу здавати звітність та здійснювати бухгалтерский облік в єдиній системі

За словами головного бухгалтера управління освіти Людмили Миронюк, раніше в централізованій бухгалтерії вручну записували усі дані та цифри, самостійно рахували кошториси та залишки по всіх кодах класифікацій.

З 1 січня 2021 року усі освітні заклади отримали автономію і можливість працювати у єдиній модульній програмі, написаній програмістами-інженерами спеціально для управління освіти міської ради.

Станом на сьогодні бухгалтери шкіл і садочків проходять тренування та мають можливість консультуватися і отримувати технічну підтримку через головний сервер. Однак з часом кожен із них перейде на віддалене місце роботи у свої освітні заклади.

Усі банківські справи, кошториси, нарахування і зарплата, основні засоби та енергоносії – усе це тепер може відображатися в одній програмі. Більше того, програма формує платіжні доручення та всі потрібні документи для здачі звітності.

Про переваги автономії

Раніше директорам не було сенсу використовувати кошти ефективно – якщо залишки по кошторисам залишалися, їх могли спрямувати на оплату послуг іншого закладу. Відтепер кожен директор сам собі господар і має можливість зекономити передбачені фінанси і витратити їх на власний розсуд заради розвитку школи чи дитячого садочку.

Наприклад, придбати нове обладнання, відкрити новий гурток чи взагалі започаткувати якусь інновацію. До речі, закон передбачає також право проводити інноваційну діяльність та можливість укладання з цією метою відповідних договорів про співпрацю з науковими установами, підприємствами чи навіть фізичними особами.

Нагадаємо, що нещодавно у Жмеринці стару структуру методичних кабінетів розформували, натомість створили сучасний Центр розвитку педагогічних працівників, що має на меті надавати консультативну, технічну та психологічну підтримку для педагогів.

Фахівці-консультанти проводять професійні майстер-класи для педагогів, формують підтримку на етапі проходження сертифікації, підвищення кваліфікації та інших напрямків професійного зростання.

Директори шкіл №2 та №3 Оксана Кочура і Тамара Білан

Що про автономію закладів думають керівники освітніх закладів, запитуємо у них безпосередньо. Подробиці – у нашому відео.

За матеріалами – Zhmerynka.city