Як зацікавити учнів навчанням, перетворити навчальний процес на захопливу гру-мандрівку, запропонувати альтернативу сухому заучуванню, щоб пробудити інтерес до навчальних предметів? – на ці та інші актуальні питання шукали відповідь учителі української мови та літератури шкіл міста в ході засідання міського методичного об’єднання, що відбулося 18 квітня 2019 року на базі школи-ліцей. Тему засідання «Формування ключових компетентностей учнів на уроках української мови та літератури засобами сучасних освітніх технологій» учасники визначили шляхом схованих ключових слів у «хмарі».
Початок XXI століття – час запровадження нової якості життя,
– наголосила завідуюча методичним кабінетом управління освіти Світлана Заграй, і додала:
– На сучасному етапі запит суспільства до молоді, яка виходить зі стін навчальних закладів, надзвичайно масштабний. Сьогодні мова йде про формування людини, здатної приймати відповідальні рішення, критично мислити, творчо вирішувати проблеми, самореалізуватися, а отже, йдеться про формування компетентної особистості. Найпершим завданням вчителя є формування життєвих компетентностей школяра, а відтак – компетентнісно зорієнтованого молодого покоління».
З основним переліком ключових освітніх компетентностей Нової української школи ознайомила присутніх вчитель школи-ліцей Олена Рубан, про базові компетентності вчителя нагадала колегам вчитель словесності Людмила Бунь.
У практичному блоці засідання вчителями української мови та літератури школи-ліцею Тетяною Пажетновою та Катериною Крикун було висвітлено досвід роботи з використання онлайн-ресурсів на уроках української мови, медіаресурсів (креолізовані тексти ) на уроках літератури. Педагоги міста створили кроссенси за творами літератури та працювали з інтерактивними вправами з підготовки до ЗНО за допомогою сучасного освітнього інструментарію. «Застосування таких технологій у навчальному процесі, наголосила Світлана Миколаївна, – є вимогою часу, адже допомагає оживити урок, формує інтерес до досліджуваного питання, розвиває творчість учня».
Новинками з досвіду роботи поділилися колеги з інших шкіл міста. Зокрема, учитель української мови та літератури ЗОШ №1 Віталій Оніщишен розповів про участь у Міжнародному соціальному проекті «Книга добра», що відбувся на базі Вінницької обласної бібліотеки імені Тимірязєва. Голова міського методичного об’єднання вчителів-філологів Людмила Васютинська поділилася матеріалами обласного семінару щодо впровадження біоадекватних технологій на уроках української мови та літератури. Наталя Оніщишена вчитель-філолог ЗОШ №6 поділилася досвідом участі у міському тренінгу з питань якісної підготовки до ЗНО.
Усі деталі у фотозвіті: